PageTitle=מדיטציה - מכון "לה-וידה" - אימון מנטלי מדיטציה - מכון "לה-וידה" - אימון מנטלי
x
פייסבוק אינו מגיב לבקשה שלך מכאן. נא להזין כאן כתובת מייל פעילה.
נא שילחו לי קישור כניסה אישי
הזינו את הדואר האלקטרוני חוקי
צור קשר
נושאים
אימון מנטאלי >

אימון מנטאלי

מדיטציה

מחבר: רונית דניאל | 16/01/2011

מדיטציה - ארגז כלים מנטליים


‏בכדי לממש הגשמה עצמית במיצוי עצמי, עלינו להבטיח חוסן נפשי ורפואה שלמה (חוסן בריאותי). לשם כך עלינו להשיג איזון גוף נפש. אם נשרת רק את צרכינו החיצוניים ולא נקדיש זמן להווייתנו הפנימית, ובייחוד לקול שמבקש מאיתנו להאט או לקחת פסק זמן, בשלב מסוים, נתחיל לסבול מבעיות בריאות. לפחות, תיחלש יכולתנו לעמוד בלחץ נפשי. מדיטציה מהווה דרך מצויינת להבטיח חלק משמעותי ביותר מתחושת השלמות שלנו: מצב הנפש, והקשר בינו לבין מצב הגוף. כדי להשיג מטרה זו, אין צורך לבלות שעות בהתבוננות פנימית מעמיקה מדי יום. כמה דקות בכל יום יספיקו. בהדרגה, נתחיל להבין את הקשר - גוף נפש, ובתהליך זה נגלה מימד חדש בחיינו. לימוד המדיטציה אף עשוי להוביל אותנו אל מקור הריפוי וההתחדשות הטמון עמוק בתוכנו. מה שחשוב אינו משך הזמן שאנן מעבירים במדיטציה, אלא התובנה המתפתחת בתוכנן במשך פרק זמן זה. כאן נעשה צעדים ראשונים לקראת לימוד טכניקות שונות של מדיטציה, מהי מדיטציה, וכיצד מדיטציה מועילה לנו, ‏נבחן גם טכניקות בסיסיות, כמו יציבה ונשימה נכונה, שיאפשרו לנו לצאת יחדיו, בבטחה, למסע של מדיטציה.


הקשרים - גוף נפש


גוף נפש אינן שתי ישויות מבודדות ונפרדות זו מזו. נהפוך הוא, זו ישות אחת שלא ניתן לסמן קוו גבול בתווך. הדרך שבה אנו חשים ומרגישים כלפי עצמנו משפיעה על הגוף, וההיפך : גוף בריא מסייע ביצירת נפש בריאה. למשל, כשספורטאים נמצאים בשיא הכושר הגופני, ניתן לחזק את ביצועיהם אם מספקים להם תנאים וגם כלים להתפתחות אישית - מנטלית (לרבות טכניקות שונות של מדיטציה). מן הצד הפחות חיובי, אם אתם מאמינים שאינכם יכולים להשיג משהו, מחשבה זו, היא לכשעצמה, עלולה להוות השפעה שלילית קשה על יכולתכם הפיסית לעשות כן. דימוי עצמי שלילי מעין זה עלול למנוע בעדנו את מימוש הפוטנציאל האמיתי שלנו ולהשיג הגשמה עצמית. אם נכיר בקשר גוף נפש הסימביוזי, נוכל להתמודד נכון עם בעיות בריאות מתוך הבנה שמקור הבעיה בנפש. נוכל בהכשרה קצרה (רייקי) ליהנות בעקבותיה מריפוי עצמי (ריפוי טבעי).
 

התמונות שאנו רואים במהלך מדיטציה דומות לחלומות

מדיטציה יכולה לעזור לכם, באמצעות מסע אל תוככם פנימה ופרשנות הסמלים, להבין את קשרי הגומלין האינסופיים של הגוף נפש, ואת מחשבותיכם ומניעיכם הבלתי מודעים בתת מודע. התמונות שאנו רואים במהלך מדיטציה דומות לחלומות: הן נולדות בתוך התת מודע ומקבילות לאנרגיות מסוימות של התת מודע. ניתן להבין אותן כתמונות המופיעות בחלום, יש להן משמעות סימבולית, ואין להבין אותו כפשוטו. במדיטציה, בניגוד לחלומות, אתם יכולים לשקוע בהן, לחקור אותן, ולאפשר להן להשתנות ולגדול בעיני רוחכם. כאן הופכת המדיטציה לתהליך יצירתי, שבו אתם מאפשרים לסמלים מתוך התת מודע שלכם לעלות אל פני השטח, אל המודע, וכך להתפתח ולחשוף את משמעותם האמיתית לכלל תובנה של ממש. ‏כשאתם במדיטציה, כל דבר מתמלא משמעות- "צירופי מקרים" נראים כאירועים מכוונים, שהתרחשו בשל סיבות מסוימות. כך, למשל, פגישה "מקרית" עשויה להיות קשורה לתת מודע שלכם באופן אינטימי יותר משנדמה לכם. משום כך, כשאתם במדיטציה, שימו לב לא רק למה שקורה בתוככם, אלא גם למה שקורה לכם. אדם שהמדיטציה מובנית בתוך שגרת חייו, מצוי במדיטציה ממש בזמן שהוא עסוק במשימה רצינית (טיסת קרב, משחק כדור סל או שח מט, ניהול משא ומתן ועוד).
 

מהי מדיטציה?


‏אם לנסח זאת בפשטות, אתם במדיטציה כשהגוף נפש נמצאים במצב תודעה רגוע ומודע. בנסיבות רגילות, אנו חווים רגיעה ומודעות כשני מצבים שונים, שאינם מתקיימים בעת ובעונה אחת. לרוב אנו מרוכזים במתרחש בעולם החיצון רחוקים מרגיעה. למשל, כשאנו בעבודה, מחשבותינו גועשות תחת הלחץ בעבודה. במדיטציה מזרחית מסורתית, אנו מכוונים את תודעתנו פנימה, אל העולם הפרטי של מחשבותינו ותחושותינו. מדיטציה זו מדגישה את הצורך לרוקן את הראש ממעגל גיבוב המחשבות, כדי להתחבר למציאות הגדולה שמעבר לו. אך אנו ננקוט גישה שונה מעט. נתחיל לא בניקוי הראש, כי אם במילויו בשפע של מחשבות, תמונות ותחושות (טכניקה הידועה בשם - דמיון מודרך). בעשותנו זאת, אנו מתחברים היטב להווייתנו הפנימית ומפתחים הבנה עמוקה יותר של טבענו האמיתי. לא נעשה מדיטציה על עולם רוחני גבוה יותר, אלא, בפשטות נעשה מדיטציה של דמיון מודרך על עצמנו.


למה לעשות מדיטציה?


‏אנשים פונים למדיטציה מסיבות רבות ושונות. רובם חשו לחץ נפשי (עד כדי לחץ בחזה) או מתח נפשי, בדר"כ כתוצאה מלחץ ושחיקה בעבודה ופשוט רצו ללמוד להירגע ולסלק לחצים ומתחים מיותרים מחייהם. מדיטציה יכולה להשפיע עליכם כמו חופשה: אתם חוזרים ממנה רעננים, פיתחתם מודעות עצמית, זכיתם בתובנה ויש לכם זווית הסתכלות מחודשת על חייכם ובעיותיכם. אך בניגוד לחופשות יקרות, מדיטציה אינה עולה דבר. חשבו על זרם המחשבות שחולף בראשכם כל תקופת הערות שלכם. כשאתם לבד, ודעתכם אינה נתונה לפעילות או למשימה מסוימת, מחשבות אלה נוטות לנדוד לכל הכיוונים, בצורה שרירותית, פחות או יותר. האמת היא, שרבות מהן הרסניות ובהן פחד וחרדה, דיכאון וחרדה וסתם חרדה. הן יספחו אליהן מגוון של תגובות רגשיות, ממש כאילו מישהו שפך בקבוקים של צבע לתוך זרם התודעה שלכם. קרוב לוודאי שהם יגרמו לכם למתח נפשי תמידי, ואפילו לדיכאון חרדה. מדיטציה מקרבת אותנו לנפש, כמו גם לגוף, ועוזרת לנו להבין את תשוקותינו ומניעינו הבלתי מודעים. היא מאפשרת לנו לזהות מטען שלילי (מחשבות ורגשות שליליים)‏, ולעבוד עם הרגשות שאינם מועילים לנו, עד להיעלמותם (אפשר ללמוד טכניקות יעילות מאוד בסדנת עצבים (סדנא לעצבים) או בסדנא לשליטה בכעסים). ברגע שאנחנו מגלים את הכוחות של התת מודע אשר פועלים בהווייתנו הפנימית, אנו יכולים להשתנות לטובה. יתרונות המדיטציה, ידועים ומוכרים: נשימה נכונה, יציבה נכונה ורגיעה עמוקה מסייעים לו לפתור בעיות כגון נדודי שינה, לחץ דם גבוה, ועייפות. תרגול מדיטציה מקנה שקט נפשי, חוסן נפשי, רפואה שלמה, ביטחון עצמי, חיסול בעיות קשב וריכוז ובאופן כללי קבלה עצמית באהבה. בזכות תרגול מדיטציה בעיותיכם ינותחו באופן מפוקח יותר והחיבור למציאות עמוק יותר - יאייד את ערפל האשליה מסביב.


חייגו או צרו קשר ואנחנו נתקשר

<