PageTitle=קשב וריכוז באמצעות מדיטציה ומוזיקה - מכון "לה-וידה" - אימון מנטלי קשב וריכוז באמצעות מדיטציה ומוזיקה - מכון "לה-וידה" - אימון מנטלי
x
פייסבוק אינו מגיב לבקשה שלך מכאן. נא להזין כאן כתובת מייל פעילה.
נא שילחו לי קישור כניסה אישי
הזינו את הדואר האלקטרוני חוקי
צור קשר
נושאים
אימון מנטאלי >

אימון מנטאלי

קשב וריכוז באמצעות מדיטציה ומוזיקה

מחבר: רונית דניאל | 28/06/2011
קשב וריכוז באמצעות מדיטציה ומוזיקה

האזנה למוזיקה במצב מדיטציה


המוזיקה האהובה עליכם תשמע לכם, בהיותכם במדיטציה, עשירה יותר, היות ובהיותכם במדיטציה, שמיעתכם חדה הרבה יותר. מדוע ?  היות וחושינו מתחדדים - קשב וריכוז מוגברים בהוויה מדיטאטיבית. אין פרוש הדבר שעלינו לשכב או לשבת במנוחה. ממש לא. צאו לרקוד בהוויה מדיטאטיבית, עם מוסיקה בעלת אופי רגשי - רוחני - מדיטאטיבי ותתעלו לחוויה רוחנית - מיסטית ממש. כדאי לעשות אבחנה בין להיות שרוי במדיטציה לצלילי מוסיקה (לא מן הנמנע שתהיה סוערת), לבין התרגעות לצלילי מוסיקה מדיטאטיבית - מרגיעה ומלטפת בליווי קולות פכפוך מים, גלים, ציוץ צפורים וברקע הנחיה של חשיבה חיובית במדיטציה של דמיון מודרך. כך תוכלו לסייע לעצמכם לחזק ביטחון עצמי ואף להתחזק באמונה שתשיגו את מבוקשכם. ייתכן גם שמדיטציה לצלילי מוזיקה תשפר את זיכרונכם ולמקד את יכולתכם להתמיד ברמת קשב וריכוז גבוהה. נגינת מוזיקה תוך כדי מדיטציה עשויה ליצור אווירה מיסטית שתוביל אתכם למצב מדיטטיבי (אתם במדיטציה) עמוק יותר. תכופות, במטרה להתגבר על מתח נפשי המלווה שחקנים ואמנים ממש לפני הופעה, הם מתמקדים בהיבט אחד ויחיד של הופעתם ברמת קשב וריכוז גבוהה במיוחד מבלי לחשוב על דבר אחר. זוהי טכניקה העושה שימוש מוצלח במדיטציה און-ליין - במהלך החיים.

דרך חיים - השימוש במדיטציה און-ליין - בתוך ההתרחשות ולא מחוצה לה.


‏כעת, כשאנו בעיצומו של מסע המדיטציה, הגיעה העת לחזור ולבחון מחדש רעיונות חשובים שיסייעו לנו להתקדם בקלות בהמשך. את התזכורת הראשונה אודות חשיבותה של מודעות עצמית לכל המתרחש בגופנו ובנפשנו, אנו חווים למורת רוחנו כתוצאה מלחץ ושחיקה בעבודה. על קצה המזלג ולעיתים רחוקות, חווים מעטים מדיטציה במהלך יום גיבוש עובדים. ימי גיבוש מתוכננים להקנות לעובדים ערך מוסף (מעבר לגיבוש) משמעותי לתועלתם האישית והמקצועית - להקנות לעובדים כלים מנטאליים בעלי חשיבות מכרעת. הכלי הראשון במעלה, באמצעותו מתפתחים כלים רבים נוספים - כלי המדיטציה ואיתו באותה הנשימה - מודעות עצמית. תחילה אנו מתמקדים באופן עצמאי בחוויותינו הגופניות והנפשיות, ולאחר מכן אנו מחברים אותו זו לזו. בסופו של דבר, הצופה והנצפה הופכים לאחד: האחד אינו יכול להתקיים ללא רעהו. זוהי משמעותה אמיתית של המושג מודעות עצמית. כשהתודעה שרויה בדממה, אנו מודעים לתחושת שלמות ואחדות זו. מודטים - אנשים העושים מדיטציה על בסיס קבוע - מעבירים לעתים שעות בניסיון להגיע לתחושה זו. אך ישנו עניין חשוב שעלינו להבהיר: אין זה נכון להתייחס ליתרונות המדיטציה כאל מטרותיה. הרעיון הוא שהדברים באים בקלות וללא מאמץ. בזן, מלמדים תלמיד שלומד להשיג מטרה, שדרך אחת להשיג אותה, מרחיקה אותו ממנה ?   המסר הוא: עשו מדיטציה, אך אל תצפו להצליח. אם תעשו מדיטציה בראש פתוח וללא לחץ, תגלו, באופן פרדוקסאלי, כי בסופו של דבר, השגתם את מטרתכם. תגלו שאתם עושים מדיטציה למען המדיטציה ולא למען התוצאה של המדיטציה. כשדבר זה יתרחש, תוכלו ליהנות מיתרונות המדיטציה בצורה המירבית ביותר, הן בגוף, הן בתודעה והן ברוח. ולבסוף, התזמון אף הוא מהווה גורם חשוב בלימוד המדיטציה, וגם הוא כרוך בסבלנות ובמודעות עצמית.


חייגו או צרו קשר ואנחנו נתקשר

<